Det här med alkohol...

Jag dricker väldigt sällan, i princip aldrig.. Det är inte gott, man blir trött, mår skit dagen efter och är inte bra för kroppen någonstans. Jag är dessutom väldigt lättpåverkad och efter ett glas vin snarkar jag gott.
Dock är det väldigt stor press utifrån samhället att man ska dricka vid i princip alla tillförställningar. Det gäller verkligen att stå på sig om man vill undvika alkoholen. Ofta kan man få kommentaren; gud vad tråkig du är, va! ska du bara dricka vatten?, jaha då får jag väl supa själv då... Det är väldigt tråkigt att alkohol ska vara en självklarhet och många är väldigt dåliga på att respektera att vissa väljer att undvika det. Som tonåring är pressen ännu större eftersom fördommarna finns att ungdomar super varje helg. Man ska respektera varje persons val och de som väljer att undvika alkohol ska få göra det utan att andra höjer ögonbrynen. Man kan faktiskt ha roligt även om man är nykter, om inte ännu roligare..
Hur ser du på nykterister? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0